Cum să treci dintr-o zonă de confort în alta?

Una dintre cele mai mari frici ale oamenilor este schimbarea. Această frică apare deoarece frecvent, schimbarea este asociată cu ieșirea din zona de confort și intrarea într-o zonă de disconfort.

Cum ar fi dacă pentru tine, schimbarea va însemna de acum înainte doar mutarea dintr-o zonă de confort într-o altă zonă de confort?

Pentru a realiza aceasta, îți voi prezenta un exercițiu simplu și foarte eficient. Practică acest exercițiu de fiecare dată când dorești să faci o schimbare; dacă ai nevoie de ajutor contactează-mă pe e-mail radu.sarandan@vreaunlp.ro .

Pentru început îți voi prezenta o ecuație simplă din NLP (Programarea Neuro-Lingvistică):

Screenshot_1

SA – STAREA ACTUALĂ

SD – STAREA DORITĂ

Pasul 1. Mai întâi, verifică dacă schimbarea pe care dorești să o faci este în concordanță cu tine, cu valorile tale, și apoi întreabă-te cum vor fi afectate relațiile sau persoanele apropiate ție când vei ajunge în starea dorită.
Pasul 2. Definește SA prin următoarele întrebări:

“Ce fac acum când mă aflu în acest moment și loc? (mediul în care doresc să fac schimbarea)”,

“Cum acționez?”

“Cum îmi folosesc mentalul pentru a manifesta acele comportamente?”,

“De ce doresc să utilizez acele capacități și abilități pentru realizarea acelor activități?”,

“Ce convingeri*” am pentru a mă ghida lăuntric, când întreprind acele activități?”

* Convingerile sunt acele presupozitii pe care le considerăm automat ca fiind adevărate, fără a mai fi nevoie de o demonstrație. Acestea ne pot limita și sabota sau ne pot susține în atingerea obiectivelor. Exemple de convingeri: “Sunt o persoană pesimistă/optimistă”, “Sunt /Nu sunt bun la sport”, “Banii nu aduc fericirea”, “Femeile reușesc mai greu în viață”, “Bărbații nu plâng”, etc.

Pasul 3. Definește SD prin următoarele întrebări: 

“Ce am să fac când mă aflu în acel moment și loc?”, “Cum vreau să acționez?”

“Cum am nevoie să îmi folosesc mentalul pentru a manifesta acele comportamente?”,

 “De ce doresc să utilizez acele capacități și abilități pentru realizarea acelor activități?”,

“Ce convingeri am, sau ce convingeri mi-ar fi necesare pentru a mă ghida lăuntric când întreprind acele activități?”

Pasul 4. Compară Comportamentele pe care le manifești acum, cu cele de care ai nevoie. Ce Comportamente este necesar să îți construiești/modifici?

………………………………………………………………….…

Chiar poți să le pui într-un tabel ca să îți fie mai ușor.

Nr. Comportamentul SA Comportamentul SD
1.
2.
3.
Pasul 5. Compară Convingerile pe care le ai cu cele de care ai nevoie. Ce Convingeri este necesar să îți construiești/modifici?

………………………………………………………………….…

Chiar poți să le pui într-un tabel ca să îți fie mai ușor.

Nr. Convingeri SA Convingeri SD
1.
2.
3.

 

După ce ai terminat comparațiile comportamentelor, notează-ți ceea ce îți lipsește.

La fel poți proceda și pentru convingerile care te limitează și/sau care te susțin.

În următorul articol, îți voi prezenta o tehnică NLP care să te sprijine să îți construiești comportamentele de care ai nevoie.

Trăiește viața pe care o dorești!

One thought on “Cum să treci dintr-o zonă de confort în alta?”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *