Cum să treci dintr-o zonă de confort în alta?

Cum să treci dintr-o zonă de confort în alta?

Cum să treci dintr-o zonă de confort în alta?

Una dintre cele mai mari frici ale oamenilor este schimbarea. Această frică apare deoarece frecvent, schimbarea este asociată cu ieșirea din zona de confort și intrarea într-o zonă de disconfort.

Cum ar fi dacă pentru tine, schimbarea va însemna de acum înainte doar mutarea dintr-o zonă de confort într-o altă zonă de confort?

Pentru a realiza aceasta, îți voi prezenta un exercițiu simplu și foarte eficient. Practică acest exercițiu de fiecare dată când dorești să faci o schimbare; dacă ai nevoie de ajutor contactează-mă pe e-mail radu.sarandan@vreaunlp.ro .

Pentru început îți voi prezenta o ecuație simplă din NLP (Programarea Neuro-Lingvistică):

Screenshot_1

SA – STAREA ACTUALĂ

SD – STAREA DORITĂ

[att_box color=”blue” fade_in=”true” float=”center” text_align=”center” width=””]
Pasul 1. Mai întâi, verifică dacă schimbarea pe care dorești să o faci este în concordanță cu tine, cu valorile tale, și apoi întreabă-te cum vor fi afectate relațiile sau persoanele apropiate ție când vei ajunge în starea dorită.[/att_box]

[att_box color=”blue” fade_in=”true” float=”center” text_align=”center” width=””] Pasul 2. Definește SA prin următoarele întrebări:[/att_box]

“Ce fac acum când mă aflu în acest moment și loc? (mediul în care doresc să fac schimbarea)”,

“Cum acționez?”

“Cum îmi folosesc mentalul pentru a manifesta acele comportamente?”,

“De ce doresc să utilizez acele capacități și abilități pentru realizarea acelor activități?”,

“Ce convingeri*” am pentru a mă ghida lăuntric, când întreprind acele activități?”

* Convingerile sunt acele presupozitii pe care le considerăm automat ca fiind adevărate, fără a mai fi nevoie de o demonstrație. Acestea ne pot limita și sabota sau ne pot susține în atingerea obiectivelor. Exemple de convingeri: “Sunt o persoană pesimistă/optimistă”, “Sunt /Nu sunt bun la sport”, “Banii nu aduc fericirea”, “Femeile reușesc mai greu în viață”, “Bărbații nu plâng”, etc.

[att_box color=”blue” fade_in=”true” float=”center” text_align=”center” width=””]Pasul 3. Definește SD prin următoarele întrebări: [/att_box]

“Ce am să fac când mă aflu în acel moment și loc?”, “Cum vreau să acționez?”

“Cum am nevoie să îmi folosesc mentalul pentru a manifesta acele comportamente?”,

 “De ce doresc să utilizez acele capacități și abilități pentru realizarea acelor activități?”,

“Ce convingeri am, sau ce convingeri mi-ar fi necesare pentru a mă ghida lăuntric când întreprind acele activități?”

[att_box color=”blue” fade_in=”true” float=”center” text_align=”center” width=””]Pasul 4. Compară Comportamentele pe care le manifești acum, cu cele de care ai nevoie. Ce Comportamente este necesar să îți construiești/modifici?[/att_box]

………………………………………………………………….…

Chiar poți să le pui într-un tabel ca să îți fie mai ușor.

Nr. Comportamentul SA Comportamentul SD
1.
2.
3.

[att_box color=”blue” fade_in=”true” float=”center” text_align=”center” width=””]Pasul 5. Compară Convingerile pe care le ai cu cele de care ai nevoie. Ce Convingeri este necesar să îți construiești/modifici?[/att_box]

………………………………………………………………….…

Chiar poți să le pui într-un tabel ca să îți fie mai ușor.

Nr. Convingeri SA Convingeri SD
1.
2.
3.

 

După ce ai terminat comparațiile comportamentelor, notează-ți ceea ce îți lipsește.

La fel poți proceda și pentru convingerile care te limitează și/sau care te susțin.

În următorul articol, îți voi prezenta o tehnică NLP care să te sprijine să îți construiești comportamentele de care ai nevoie.

Trăiește viața pe care o dorești!

Ți-a plăcut?

Spune-le și prietenilor!


Radu Sărăndan

Radu Sărăndan

DESPRE AUTOR 

Dr. Radu Sărăndan este Master Trainer NLP, NLP Master Coach, Wingwave® coach, Senior coach ANC, absolvent de Master în Psihologie, Medic homeopat și are o experiență de peste 5.000 de ore de predare a tehnicilor de NLP și peste 1000 de ore de coaching.


  • fondatorul proiectului Vreau NLP! Romania, unul din cele mai complete programe de dezvoltare personală şi profesională prin tehnici de NLP.
  • fondatorul tehnicii de eliberare a viitorului de așteptările din trecut.
  • fondatorul mecanismului Racheta – de la demotivare la motivare maximă.
  • fondator al proiectului de dezvoltare antreprenorială Coaching Organizațional pentru Succes
  • co-fondatorul proiectului Catharsis Neuro-Lingvistic.
  • co-fondatorul proiectului Călătoria Interioară.
  • co-fondatorul proiectului de Leadership – Șlefuiește Diamantul.
  • co-fondatorul proiectului Jurnalul unui adolescent – proiect destinat adolescenţilor.
  • creatorul workhop-urilor “Devino femeia care iţi doreşti să fii”, “Atitudine de success” și “Programează-ţi viitorul”,
  • co-fondatorul programului ,,Vindecă rănile trecutului”.
  • Related posts

    Lasă un comentariu!

    Your email address will not be published. Required fields are marked

    {"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}